خانواده مفید

🔰چند سخنی درباره #پاییز (بخش اول)

مصطفی محمدی علوی حسینی | شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۶:۴۰ ق.ظ | ۰ نظر

🍁 در بیشتر نواحی ایران در دو فصل سال، اثرات خشکی‌آور هوا بیشتر از تری‌بخشی آن است. این دو فصل، تابستان و پاییز هستند. بنابه مشاهده، در اوج اثرات گرمی‌زا و خشکی‌آور تابستان، بتدریج گیر و داری از اثرات سرد و خشک آغاز می‌شود که گاه حتی از نخستین روزهای شهریور بویژه در مخاط چشم و بینی آشکار می‌شوند و آهسته‌آهسته به پوست و اعضای دیگر می‌رسند.
اگر پاییز در ناحیه‌ای پرباران باشد خشکی هوا تعدیل می‌شود و ساکنان آن‌ ناحیه به خشکی عارض از هوا دچار نمی‌شوند اما در بیشتر نواحی ایران پاییزهای پرباران نداریم و باید خشکی را با روش‌های گونه‌گون راستاراست کنیم.

🍁 ویژگی آب و هوایی در پاییز، گرمی و سردی دوگانه در شبانه‌روز است بگونه‌ای که در عصرگاه پاییزی هوا گرم است ولی در سحرگاه پاییزی هوا با اختلاف دمای زیادی (حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه) سرد می‌شود.

🔹این اختلاف دما، در پیدایش ناخوشی‌های پاییزه بسیار کارگر است زیرا بیشتر ما در شامگاه پاییزی به فکر پوشش سزاوار برای سرمای سحرگاهی نیستیم و به خوی تابستانی رفتار می‌کنیم.

✅ ادامه دارد...

🖊دکتر مجید انوشیروانی (متخصص طب سنتی ایران)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

👉 @persianmedicine 👈

مشاهده مطلب در کانال

  • مصطفی محمدی علوی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی