خانواده مفید

⚡️تمام تلاش خواهران طلبه معطوف به تحکیم نهاد خانواده باشد

مصطفی محمدی علوی حسینی | يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۲:۱۸ ب.ظ | ۰ نظر

✔️آیت الله مظاهری در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران🔻

🔹زن عنصر محوری و اساسی مدیریت نهاد بسیار با عظمت خانواده است، نهادی که بنیانی‌ترین نهاد اجتماعی و از جهاتی، مقدم بر سایر نهادها نظیر نهاد تعلیم و تربیت، نهاد اخلاق، نهاد اقتصاد و نهاد سیاست است و بی‌شک، صلاح و سداد سایر نهادهای اجتماعی وابسته به صلاح و سداد نهاد خانواده است. در این نهاد که از دیدگاه معارف دینی، یک نهاد مقدس نیز به شمار می‌آید، نقش زنان، نقشی بی‌همتا و یگانه است و ازین رو تحکیم این نهاد بنیانی و مقدس مرهون مدیریت شایسته بانوان است و نتیجه تحکیم نهاد خانواده، حاکمیت و تعمیق اصول دینی، اخلاقی و حفظ حقوق همه اعضاء و رشد و ارتقاء مقام انسانیت آنان است.

🔹هم برنامه‌ریزی‌های مدیریتی حوزه‌های علمیه خواهران و هم تلاش و مجاهدت شما بانوان گرامی در مسیر تعلیم و تعلم معارف دینی باید معطوف به این ساختار با اهمیت دینی و اجتماعی باشد و بدانید که برای اصلاح سایر امور در ساخت‌های گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی اقتصادی و غیر آن باید از نهاد خانواده، آغاز کنیم و تمام جهت‌گیری‌ها و نیز برنامه‌ریز‌ها و سپس اقدامات لازم برای ایجاد خانواده‌ای با ثبات که محل تربیت نسل آینده و نقطه ثقل تکامل‌های طرفینی است، را به انجام رسانیم.

🔹نکته دیگر ضرورت توجه و التزام به اخلاق است، که متاسفانه امروز در جامعه ما از جهاتی آسیب دیده است. طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه، اعم از برادران و خواهران باید بیش از سایر اقشار به مراعات اخلاق و تعمیق اخلاقی زیستن و تزکیه نفس و تهذیب روح، التزام داشته باشند، زیرا در مقام و جایگاه دعوت دیگران به دین و آیین و اخلاق قرار گرفته‌اند و باید مصداق بارز «کونوا دعاه الناس بغیر ألسنتکم و کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شینا» باشند.
http://yon.ir/xDAsD
@namehayehawzavi

مشاهده مطلب در کانال

  • مصطفی محمدی علوی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی