خانواده مفید

❗️تصریح علامه مجلسی به اینکه تمام احادیث بحارالانوار قابل عمل هستند❗️

مصطفی محمدی علوی حسینی | سه شنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۵۵ ق.ظ | ۰ نظر

📜متن عبارات:
و الّذی یقوی عندی و أوردت دلائله فی الکتاب الکبیر ، هو أن جمیع الأخبار الموردة فی تلک الاصول الاربعة و غیرها من تألیفات الصدوق و البرقی و الصفّار و الحمیری و الشیخ و المفید، و ما تیسّر لنا - بحمد اللَّه - من الاصول المعتبرة المذکورة فی کتب الرجال، و قد أدخلت أخبارها فی کتاب البحار کلّها مورد العمل و أقوى من الأصول العقلیة و الاستحسانات و القیاسات المتداولة بین بعض المتأخرین من الأصحاب لکن لابدّ من رعایة أحوال الرجال عند الجمع بین الأخبار و التعارض بینها

📝ترجمه عبارات:
آنچه (در مورد عمل به اخبار کتب معتبره) به نظر من قوی است و دلائل آن را در کتاب کبیر (بحار الانوار) آورده ام، این است که 👈همه‌ی اخباری که در کتابهای اصول چهارگانه و غیر اینها از تألیفات صدوق و برقی و صفّار و حمیری و شیخ مفید و کتب معتبره‌ای که در کتب رجال نام آنها برده شده و روایات آنها را در کتاب بحار جمع‌آوری کرده‌ام،
✅همه آنها مورد عمل است، وقوی تر هستند
❌ از اصول عقلیه واستحسانات و قیاسهائی که بین بعضی ازمتاخرین (یعنی اصولیون و مجتهدین) متداول شده است 😉
[عکس 1000×1280]

مشاهده مطلب در کانال

  • مصطفی محمدی علوی حسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی